Na śniadanie lub kolację

Marchewkowa owsianka z kurkumą

Owsianka to jedno z podstawowych posiłków na śniadanie. Kiedyś jadłam ją każdego dnia w takiej samej wersji na mleku z tartym jabłkiem i cynamonem. Później zaczęłam bardziej kombinować i robić ją w różnych ciekawych odsłonach. Płatki owsiane są świetnym źródłem błonnika oraz witamin z grupy B. Dzięki sporej zawartości błonnika przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu, regulują perystaltykę jelit oraz gospodarkę węglowodanową. Spożywane regularnie wpływają na zmniejszenie ryzyka zachorowania na choroby cywilizacyjne, dodatkowo sycą na długo, także polecane są w dietach redukujących masę ciała ? Najlepiej sięgać po te najmniej przetworzone, czyli płatki owsiane górskie lub zwykłe. Poniżej przedstawiam przepis na szybką i prostą, a zarazem pyszną i niezwykłą owsiankę. 😉

 Przepis na 1 porcję

Skladniki:

  • 3 łyżki płatków owsianych górskich
  • Szklanka mleka migdałowego
  • ¼ marchewki
  • ¼ łyżeczki kurkumy
  • ¼ łyżeczki cynamonu
  • ½ banana
  • Orzechy
  • Szczypta pieprzu
  • Łyżeczka masła orzechowego

Marchew obrać i zetrzeć na tarce. Napój migdałowy zagotować z płatkami owsianymi, później odstawić by płatki wchłonęły cały płyn. Gdy będzie za gęsta można dodać odrobinę wody lub mleka.  Na końcu wsypać kurkumę, cynamon i szczyptę pieprzu oraz startą marchewkę, rozmieszać. Przelać do miseczki, wkroić banana lub inne owoce, posypać orzechami i polać masłem orzechowym.

Makroskładniki całości :

Energia: 332 kcal., Węglowodany: 37 g., Białko: 9,7 g., Tłuszcz: 16 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *