Na śniadanie lub kolację,  Przystawki,  Śniadanie i Kolacja,  Święta,  Święta Wielkanocne

Jajka faszerowane szpinakiem i suszonymi pomidorami

Niebawem Wielkanoc, święto w którym jajka odgrywają główną rolę. Można zrobić z nich wiele ciekawych dań, są świetnym produktem kulinarnym oraz odżywczym. Zawierają wiele cennych składników mineralnych oraz witamin, białko jaj jest lekkostrawne i wykazuje najwyższą absorpcję (ok. 97%). Kiedyś powszechnie uważano, aby nie jadać jaj, gdyż mogą się przyczynić do rozwoju miażdżycy, z uwagi na wysoką zawartość cholesterolu (w 100 g. jest ponad 300 mg. owego składnika). Jednak ze względu na zawartość ksantofili, witamin oraz minerałów wpływają na podwyższenie frakcji HDL („dobrej”), jednocześnie nie wpływając na poziom frakcji LDL („złej”). Zatem nie oddziaływają niekorzystnie na nasz układ krążenia. Nie znaczy to, że bez umiaru możemy je spożywać, WHO poleca jadać ok. 10 jajek tygodniowo. Poniżej przedstawiam przepis na jajka w ciekawej odsłonie, faszerowane szpinakiem oraz suszonymi pomidorami, bez majonezu, a z jogurtem naturalnym.

Składniki:

  • 3 jajka
  • 60 g. świeżego szpinaku
  • 5 łyżeczek gęstego jogurtu
  • 3-4 pomidory suszone
  • ¼ małej cebuli
  • Pół ząbka czosnku
  • Szczypta gałki muszkatołowej
  • Sól i pieprz do smaku
  • Łyżeczka oliwy

Jajka ugotować na twardo. W tym czasie pokroić cebulę , wrzucić ją na rozgrzaną oliwę, gdy się lekko podsmaży dodać szpinak, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawić gałką muszkatołową. Gdy jaja się ostudzą, przekroić je wzdłuż, wydrążyć żółtka, przenieść je do miseczki razem ze szpinakiem i jogurtem, przyprawić solą i pieprzem, zblendować. Następnie nadziać farszem wgłębienia białek jaj, na końcu posypać dowolnymi kiełkami.

Makroskładniki całej porcji:

Energia: 442 kcal. Węglowodany: 8,8 g., Białko: 24,6 g., Tłuszcz:33,7 g.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *