Zapiekanka z makaronu i warzyw fitness

Jeśli znudzi nam się smak makaronu z sosem, możemy przygotować trochę inną wersję, jednak przyrządzoną na bazie tych samych składników. Taka zapiekanka to oryginalny i szybki sposób na obiad. Do tego, po wstawieniu do piekarnika dania, mamy czas dla siebie. Dodatkowo jest to danie bardzo sycące, a porcji z jednego naczynia żaroodpornego wychodzi bardzo dużo.

Zapiekanka z makaronu i warzyw fitness

 

Składniki (ok. 6 porcji):

  • 200 g mrożonej mieszanki warzywnej (użyłam mieszanki Nordis warzywa fitness, w której skład wchodzą marchewki mini, brokuły, kalafior, groszek cukrowy i cukinia)
  • ok. 3 łyżki oleju
  • 400 g wołowego mięsa mielonego
  • 400 g (1 puszka) pomidorów krojonych
  • 300 ml zagęszczonego soku/sosu pomidorowego
  • 200 g makaronu świderki (użyłam pełnoziarnistego makaronu orkiszowego)
  • 150 g łatwo topiącego się żółtego sera (użyłam mozzarelli tartej)
  • sól, pieprz, majeranek do smaku.

Zapiekanka z makaronu i warzyw fitness

Na rozgrzana patelnię wkładamy mięso mielone, solimy, oprószamy pieprzem i podsmażamy, aż zmieni kolor z czerwonego na brązowy.

Do mięsa dodajemy pomidory z puszki oraz sok pomidorowy.

Zapiekanka z makaronu i warzyw fitness

Całość mieszamy i dusimy na małym ogniu ok. 15 minut. Na ok. 3 minuty przed końcem sprawdzamy smak sosu i doprawiamy majerankiem oraz ewentualnie jeszcze raz solą i pieprzem.

W garnku zagotowujemy ok. 1 litr wody, solimy i wrzucamy mrożoną mieszankę warzywną. Gotujemy ok. 4 minuty, wyjmujemy łyżką cedzakową i odstawiamy na bok. Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu, przecedzamy i również odstawiamy na bok.

Do dużej miski wkładamy, makaron, sos pomidorowo-mięsny, warzywa oraz 3/4 startego sera i mieszamy.

Zapiekanka z makaronu i warzyw fitness

Całość przekładamy do naczynia żaroodpornego, posypujemy resztą startego sera żółtego.

Zapiekanka z makaronu i warzyw fitness

Zapiekankę wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 20 minut.

Zapiekanka z makaronu i warzyw fitness

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>