Zupa ze szparagów, fasolki, groszku i pesto

Czasem wielkie korzyści mogą płyną z naprawdę małych rzeczy, np. groszek. Być może nie wygląda, ale jest rośliną zapobiegającą anemii. Jest on źródłem żelaza niehemowego, a jednocześnie zawiera w sobie witaminę C, która zwiększa jego wchłanianie.

Pora: obiad
Rodzaj dania: zupa
Czas przygotowania: ok. 35 minut
Porcja: 4 osoby

Zupa z białymi szparagami, fasolką, groszkiem i pesto_04a

Continue reading

Sałata rzymska z brokułem i jajkiem

Sałata rzymska to po prostu długolistna odmiana sałaty, której główka może przypominać kapustę pekińską. Pomimo, że jej smak jest słodszy i bardziej delikatny niż smak sałaty masłowej czy kruchej, to jej liście są bardziej wytrzymałe i nie tracą kształtu pod wpływem obciążenia składnikami sałatki. Jej smak nie zmienia się również w kontakcie z ciężkimi dressingami. Dlatego świetnie nadaje się do sałatek zawierających sosy na bazie majonezu.

Pora: obiad, kolacja
Rodzaj dania: sałatka, przystawka
Czas przygotowania: ok. 25 minut
Porcja: 1 osoba

Zielona sałatka z brokułem i jajkiem_03a

Continue reading

Kurczak z suszonymi pomidorami i fasolką szparagową

Sezam tak wszechobecny w kuchni orientalnej uprawiano już w starożytnym Babilonie. Nazywano go wtedy „przyprawą bogów”, gdyż wyciąg z jego nasion pili ówcześni władcy. Obecnie nazwa ta wcale nie dziwi. Sezam świetnie wpływa na układ pokarmowy i procesy trawienia. Jest również niesamowity żródłem wapnia: 100 g ziaren zawiera dziesięć razy więcej wapnia niż 100 g mleka krowiego. Zawiera również dużo magnezu, który zapobiega skutkom stresu. Warto więc dosypywć sobie sezam do wszystkich dań. Nie tylko orientalnych.

Pora: obiad
Rodzaj dania:
Czas przygotowania: ok. 40 minut
Porcja: 2 osoby

Kurczak z suszonymi pomidorami i fasolką szparagową_04a

Continue reading