Tarta z jagodami

Owoce jagody zawierają antocyjany, których pozytywne oddziaływanie na ludzki organizm wielokrotnie już udowadniano i opisano. Niestety, antocyjany, nie mogą być gromadzone w organizmie człowieka. Właśnie z tego powodu trzeba stale dostarczać je do naszego organizmu, np. pod postacią jagód. Sezon na te piękne i smaczne owoce jest krótki. Dlatego warto szybko skorzystać z tego smakowitego zalecenia i przygotować tartę z jagodami, najlepiej podaną z gałką lodów waniliowych.

Tarta z jagodami_05a

Continue reading

Makaron ryżowy z białymi szparagami i fasolką szparagową

Warto skorzystać z tego przpisu, kiedy przychodzi pora szparagów. Przy wyborze białych szparagów warto zwrócić uwagę, aby nie kupować zbyt cienkich. Ten rodzaj szparagów zawsze obieramy ze skórki. Ponadto, aby nie były łykowate i gorzkie, należy gotować je znacznie krócej niż szparagi zielone. Krótsze gotowanie sprawia, że stają się chrupiące i jędrne.

Makaron ryżowy z białymi szparagami i fasolka szparagową_03a

Continue reading

Sałatka ze szpinakiem, fasolką szparagową, grilowaną cukinią i jajkami przepiórek

Jajka przepiórcze to prawdziwe rarytasy. W poniższym przepisie zostały wykorzystane jako smaczny i bogaty w mikroelementy dodatek, ale również jako piękny kolorystycznie akcent.

Od jaj kurzych różnią się wielkością i barwą skorupki, ale także większą zawartością aminokwasów egzogennych i mikroelementów. Zawierają też więcej żółtka i są zazwyczaj nieszkodliwe dla osób uczulonych na białko jaja kurzego. Zaleca się również ich spożycie ludziom w stanach rekonwalescencji i osłabienia organizmu oraz można je podawać niemowlętom. Innym atutem jajek przepiórczych jest ich długi czas przechowywania – w lodówce potrafią wytrzymać nawet 3 miesiące!

Sałatka ze szpinakiem, fasolką szparagową, grilowaną cukinią i jajkami przepiórek_05a

Continue reading